KEEK OP DE WEEK (5)

Keek op de week door VVD-fractielid Jan Bommel.

In de afgelopen week liepen de spanningen hoog op en waren de eerste zenuwen te voelen voor de verkiezingen. Het gaat er nu om spannen en iedere stem telt. In deze week waren er 2 debatten georganiseerd. Op woensdag stal onze fractie voorzitter Aleid Ringelberg de show in haar optreden bij het Hillegom Online debat. Igor Buijck, onze Running Mate, nam het debat bij de ouderenbond KBO in Bloemswaard voor zijn rekening. Hij scoorde goed met ons speerpunt veiligheid, waar de VVD extra 100.000,- voor uit wil trekken. Betaalbare woningen voor senioren was een grote wens van het publiek, waaraan de VVD voldoet , omdat wij ons richten op bouwen, bouwen, bouwen.

Dinsdag 13 maart waren alle politieke partijen uitgenodigd voor een PubKwis in cafe Murphy's Law. Het thema, hoe kan het ook anders, was Hillegom. Het Cultuur Historisch Genootschap had gewonnen en de VVD was een goede middenmoter.

Donderdag werd de laatste Gemeenteraad voor de verkiezingen gehouden waarin het volksgezondheidsbeleid voor de komende 4 jaar is behandeld en aangenomen. Speerpunte hierin zijn: gezond eten, niet roken en meer bewegen. Hierin moet de gemeente oppassen niet betuttelend te zijn naar haar burgers. De VVD vindt dat een ieder een eigen verantwoordelijkheid heeft over zijn gezondheid en wil de keuzevrijheid bij de mensen zelf laten.

Zaterdag 17 maart was het bar koud en het waaide flink, desondanks stond de VVD met de keet in de wijk. In het centrum van Hillegom bij de brasserie De Houttuin waar  de VVD-Hillegom bollen, flyers en tegoedbonnen uitdeelden voor een warme kop chocolademelk of koffie. In de gesprekken met de kiezers werd de handhaving in de hoofdstraat genoemd en de leegstand in het centrum. De centrumplannen lopen al enige jaren, maar echte vooruitgang wordt er niet geboekt.

De VVD strijdt voor een centrum met gezellige terrassen, leuke winkels en veel groen. Wij steken de handen uit de mouwen en gaan het MKB in het centrum helpen en faciliteren.