VVD VRAAGT EXTRA AANDACHT VOOR FIETSENDIEFSTAL

Afgelopen tijd heeft het centrum van voertuigcriminaliteit de cijfers van fietsendiefstal in Hillegom naar buiten gebracht. Het aantal fietsendiefstallen zijn gestegen van 48 in 2016 naar 86 in 2017. Echter de politie schat in dat het werkellijk aantal gestolen fiesten 3 a 4 keer zoveel is. Dit zijn er teveel! Hotspot is en blijft het station en het centrum. Het bestrijden van diefstal is voor de VVD een topprioriteit.

"Elke fiets die gestolen wordt is er een te veel. Fietsendiefstallen kunnen worden voorkomen met preventieve acties. Daarom zien we graag dat het college voorlichtings- en graveeracties organiseert. Maar naast preventieve maatregelen, moet er ook aandacht zijn voor de jacht op fietsendieven. Met lokfietsen of cameratoezicht kunnen we de pakkans vergroten." Aldus Igor Buijck, woordvoerder veiligheid van de VVD Hillegom.Ook in het verkiezingsprogramma bepleit de VVD een keiharde aanpak voor diefstallen en andere criminele activiteiten. Daarnaast zeggen de liberalen cameratoezicht in te willen zetten als dit nodig en mogelijk is.

Buijck: "We moeten de oorzaak bestrijden; fietsendieven moeten zoveel mogelijk worden gepakt. Daarom hebben we het college gevraagd of oa cameratoezicht tot de mogelijkheden behoort. De Hillegommers moeten zich geen zorgen moeten maken of hun fiets nog bij het station  staat na een dag hard werkenof na een avond stappen."