VVD Hillegom - Verkeersveiligheid Ringoevers en Ambulance aanrijdtijd.

VVD Hillegom hecht zoals u weet veel waarde aan onze veiligheid. Na onze teambuildingdag zijn we met een aantal fractieleden door de wijk Ringoevers gefietst om een ronde te maken n.a.v. een aantal meldingen van inwoners. VVD Hillegom heeft daar vervolgens de volgende vraag over gesteld in het vragenkwartier:

Onlangs heeft de VVD Hillegom een rondje gemaakt door de wijk Ringoevers en gesproken met aantal inwoners. Er zijn zorgen maar we zien tegelijkertijd dat de gemeente hiermee bezig is. Toch is er een punt van zorg waar we aandacht voor willen vragen; dit betreft de uitrit van de wijk naar de Meerlaan. Hier ontbreekt het aan afbakening waardoor je direct op de Meerlaan uitkomt. Als het gaat om de veiligheid geniet dit aandacht. Kan de portefeuillehouder ervoor zorgdragen dat dit punt meegenomen wordt ? Wethouder de Jong gaf aan het probleem te herkennen en gaf aan erover in gesprek te gaan met de ontwikkelaar. Uiteraard zullen we dit vervolg en proces goed in te gaten houden en de ervaringen blijven volgen bij de inwoners van deze wijk.

Daarnaast bereikten ons signalen dat er zorgen waren over de aanrijdtijd van de ambulance diensten in ons dorp. Wij hebben hierop onderstaande schriftelijke vraag ingediend zodat dit verder onderzocht kan worden;

Door de coronacrisis staat ook de ambulancezorg onder grote druk. Zij ervaren een hoge werkdruk en er niet binnen gestelde aanrijdtijd zijn kan levensbedreigende situaties veroorzaken.

Onze vraag is in hoeveel van de gevallen wordt de norm van 15 minuten bij spoedeisende gevallen niet gehaald binnen Hillegom ? en kunnen wij er als gemeenteraad iets aan doen om dit te voorkomen, dan wel te helpen of anders te faciliteren ?