VVD Hillegom - Column van de Fractievoorzitter VVD Hillegom #4

Het zijn weer wat drukkere tijden als het gaat om de politiek. Lange commissievergaderingen en daarnaast ook al de voorbereidende werkzaamheden omtrent de komende gemeenteraadsverkiezingen. Van meerdere kanten worden we benaderd door inwoners en organisaties om input te leveren voor ons programma. Wat fijn om die betrokkenheid te ervaren !

In de commissies onlangs hielden onze nieuwe fractieleden Lizzy en Danny hun maidenspeech. Het is toch spannend om zo voor het eerst de woordvoering te doen, maar beide pakten het daadkrachtig op. Het is fijn dat we als fractie zo zijn uitgebreid, dat maakt de verdeling in de behandeling van stukken en aanwezigheid bij commissies ook beter uitvoerbaar.

Na onze teamdag bij Herman zijn we ook begonnen met het schrijven aan ons programma. Naast de landelijke leidraad van de VVD richten wij ons natuurlijk vooral op lokale Hillegomse punten waarvan wij vinden dat die anders of beter kunnen. Binnen de fractie hebben we onderdelen verdeeld en komen we binnenkort weer bijeen om het resultaat te bekijken met elkaar. Indien er nog punten zijn waarvan u denkt dat we daar nog mee aan de slag moeten, laat het ons vooral weten!

Binnenkort gaan we in Hillegom weer in het raadhuis vergaderen, op 17 juni zal daar weer een start mee worden gemaakt. Vooralsnog is vrijwel alles nog digitaal qua werk en politiek. Dat maakt dat er dagen zijn dat je van s ’ochtends vroeg tot s ’avonds laat achter het scherm zit. Behalve dat het je soms vierkante ogen oplevert missen we ook het fysiek bijeen komen, de interactie met elkaar aan te gaan. Gelukkig gaat het beter met de Corona cijfers en lijkt er een tijd aan te breken van versoepelingen en (voor zover kan) terug naar hoe het was. Dan hebben we het met name over het fysiek bijeen komen want er zal nog een lange weg te gaan zijn als het gaat om de gezondheidszorg van alle mensen die met Corona te maken hebben gehad en niet te vergeten de economische gevolgen. Laten we hopen dat we langzaamaan weer kunnen opbouwen en inzetten op versterken en stabiliseren van al de consequenties van deze pandemie.

Een volgend belangrijk onderdeel ligt alweer op ons te wachten; de kadernota! Genoeg weer te lezen dus de komende tijd, wat dat aangaat zal ons mooie raadswerk nooit vervelen !

Met politieke groet, Louise Pijnacker